24. 07. 2018

Jak nejlépe oslavit italské inženýrství? Vezměte na trať poslední edici jednoho z nejlepších supersportů všech dob a pořádně dupňete na plyn! Takhle zní poslední Pagani Zonda.

Video, které vám dnes ukážeme pochází od italského Youtubera Marchettina, známého svou láskou k superautům. Před nedávnem měl možnost natočit tento ultimátní skvost na Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari v Imole. Video zachycuje vůz Pagani Zonda Revolucion v tom nejpřirozenějším prostředí.

Praskání z výfuku, dunivé burácení při pomalém výjezdu ze zatáčky a nejvyšší tóny před červeným polem otáčkoměru v podání dvanáctiválce AMG. To všechno je Pagani Zonda Revolucion. Její jízda je tak zběsilá, že za sebou nechává i některé závodní vozy.

Již zmíněný šestilitrový motor z dílny AMG produkuje výkon osm set koní. Zvuk, který vydává je společně s Lexusem LFA asi to nejkrásnější, co můžete ve světě motorů slyšet. Kromě obrovského výkonu a převodovky, která dokáže přeřadit za dvacet milisekund je navíc Zonda patřičně vyzbrojena přesně na takovou trať (nikam jinam ani nemůže).

Má dvanáct různých nastavení trakce od firmy Bosch a nastavitelné zadní křídlo pomocí systému DRS, který možná znáte z Formule 1. Přítlak tak lze změnit pár pohyby v interiéru a aerodynamika vozu je tak čistě na vás. Zajímavé, kam to argentinský šéf konstruktérů u Lamborghini dotáhl.

 

Poslední verze Zondy vzniklo pouze pět kusů a jeden vyšel na necelých sedmdesát milionů. Poté ji vystřídala Huayra s více než poloviční cenovkou. Podívejte se nyní jak tato černá bestie terorizuje známý italský okruh. Stojí to za to!

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!