09. 07. 2018

Když se řeknou slova supersport, dvanáctiválec a světový rekord, asi vás nenapadne zrovna Volkswagen. Nebo ano?

Tokyo Motor Show, rok 2001. Koncept Volkswagen W12, známý také jako Volkswagen Nardò, podle testovací trati v Itálii, kde se vyvíjel. Znáte ho z plakátů a počítačových her. Stejná šílenost se ale na stejném místě představila ještě o čtyři roky dříve. Volkswagen sem v roce 1997 vzal svítivě žlutý koncept W12 s pohonem Syncro. O rok později jej následovala verze bez střechy. O ten pravý poprask se ale zasloužil až ten třetí a poslední.

Dvanáctiválcový oranžový přízrak s výkonem 591 koní, co akceleruje z nuly na stovku za 3,5 vteřiny a jede až 357 km/h. A na kapotě má přitom znak Volkswagen. S váhou 1200 kilogramů šlo o jeden z nejrychlejších supersportů té doby a neztratil by se ani dnes.

Vůz stvořil Charlie Adar. Design všech konceptů W12 mělo na starosti italské studio Italdesign. Volkswagen tak ukázal světu, že nedělá pouze skromná, lidová auta. Placka se z fleku mohla postavit na startovací čáru LeMans a závodit.

Mohlo by se vám líbit

Volkswagen Concept R z roku 2003. Měl motor uprostřed a nezvyklý náhon
19.06. 2018
Volkswagen Concept R z roku 2003. Měl motor uprostřed a nezvyklý náhon
#koncepty #konceptyVolkswagen #volkswagen

Závodění ale nebyl jeho osud. 23. února roku 2002 zajel koncept na okruhu Nardò světový rekord. Kroužil po okruhu 24 hodin průměrnou rychlostí 322.891 kilometrů za hodinu a ujel 7 740 kilometrů a 576 metrů. Pokořil tak rovnou dva světové rekordy (vzdálenost a průměrná rychlost) a zanechal v automobilových dějinách nesmazatelnou stopu. Kdo by to byl do Volkswagenu řekl, co?

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!