19. 06. 2018

Kabriolet s pevnou střechou, stojící na podvozku Golfa. Není vám to povědomé?

WOW! To ale byla paráda. Po snad několika generacích dostaneme Volkswagen bez střechy, co bude vypadat dobře! Frankfurt, rok 2003. Volkswagen představuje Concept R, s šestiválcovým motorem, který je nezvykle uložený uprostřed. To by na tunu zábavy stačilo, ne? Koncept stál na tehdy nově představeném Golfu a… Počkat. Vždyť to je Eos, ne?

Je a není. Čtěte dál.

Pohonné ústrojí 3.2 V6 FSI v tomto konceptu znáte i z produkčního Eosu, ovšem původně měl směřovat výkon úplně jinam. Výkon 265 koní se měl posílat výhradně na zadní kola. O přenos pohonu se starala dvouspojková převodovka DSG a bez omezovače na 250 km/h by uháněl ještě o 20 víc. Konečně by tak šlo poslat Volkswagen bokem a nevypadat u toho, jako když zápasíte s medvědem.

Design měli na starosti Mark Günak (Mercedes-Benz SLK, Peugeot 206 CC) a Peter Schreyer (Audi TT). Základem se tedy stal Golf páté generace. Délka a šířka se tak neliší. Interiér je samozřejmě velmi futuristický. Sedadla jsou pevně ukostřená a řidič si tak k sobě šoupne celou palubku. Samotná sedadla jsou pak pokryta aktivní pěnou, aby si pamatovala váš zadek.

Mohlo by se vám líbit

Volkswagen Concept T. Představa plážové buginy pro 21. století
10.06. 2018
Volkswagen Concept T. Představa plážové buginy pro 21. století
#koncepty #konceptyVolkswagen #vw

Celé to ovšem byla spíše studie. Na tiskové konferenci v roce 2005 oznámil předseda představenstva Volkswagen, že chystají produkční model na základě tohoto konceptu. A přišel Eos. Už sice neměl motor uprostřed a o náhonu na zadní nápravu si mohl nechat zdát (přeci jen, by to bylo nákladné), ale opravdu se začal vyrábět. A to si zaslouží pochvalu.

 

 

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!