20. 11. 2018

Nebo… Problém. Verdikt si asi udělejte sami. Ale tento Mustang nejezdí na benzín, dokonce ani na naftu nebo něco podobného. Je to elektromobil.

Jeden z nejikoničtějších tvarů na světě patří právě Mustangu z šedesátých let. Neopakovatelná image je ale navždy pryč a za krásou se musí k soukromým prodejcům, roztroušeným po celém světě. Firma Charge Cars ale nabízí limitovanou edici 499 Mustangů s elektrickým pohonem a klasickou karoserií.

A jasně, teď vás asi svrbí prsty a chcete napsat něco o kacířství a zneužití. Já vám k tomu stejně ale něco málo napíšu. Z pohledu exteriéru, ze kterého se každému fandovi aut udělá těsno v kalhotech, je vše v naprostém pořádku. Interiér je však modernizovaný, tablet na videu vypadá skvěle.

Největší problém (a pro někoho výhoda) je ale pod kapotou. Nenajdete tam ani kapku benzínu. Ale ty čísla? Výkon je 300 kW (402 koní), ale teď se něčeho podržte. Točivý moment dosahuje hranice 1200 Nm. Z 0 na 100 km/h se dostane za tři vteřiny. Elektrická baterie má kapacitu 64 kWh a dojezd činí skromných 200 km. To nejzajímavější ale volitelný pohon obou náprav.

Automobilka již přijímá objednávky a můžete tak už zaplatit zálohu, která činí pět tisíc liber. Konečná částka bude 200 000 liber (při dnešním kurzu 5 840 000 korun).

Firma Charge Cars sídlí v Londýně. Její zaměstnanci jsou převážně odborníci v oboru, kteří sbírali zkušenost ve společnostech jako F1 Williams, nebo McLaren Automotive. Úzce spolupracují např. s firmou Arrival, která dává dohromady futuristický a samozřejmě plně elektrický autobus, nebo s firmou Michelin.

Myšlenka to může být hezká jak chce, ale přestavovat klasická auta na elektrický pohon, ať už je jakkoli vyspělý, není správné. Udělat zcela nové auto s retro karoserií, jako to udělala česká firma MW Motors, je naprosto v pořádku. Nebo máte jiný názor?

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!