04. 05. 2018

Amerika a hlavně její bulvár pláče a u nás přitom ani nevíme kdo tahle sexy kráska je. Danica Patrick je v USA absolutní motoristickou hvězdou. Jednou vyhrála i závody série IndyCar. Před zahájením letošní závodní sezony oznámila, že bude její poslední. Rozloučí se na Indianapolis 500.

Danica Patrick (* 1982) je čtvrtou nejvíce vydělávající sportovkyní světa. Více než ona vydělají jen tenistky Serena Williamsová a Maria Šarapovová, a hvězda bojového sportu MMA Ronda Rousey. Tahle drobná kráska (160 cm, 48 kg) je nejvýraznější postavou závodních okruhů v posledních desetiletích. Závodit chtěla od malička. Už jako 16 letá odjela z USA do Anglie, kde jezdila série Formule Vauxhall a Formule Ford.  Spolu s ní tam tehdy kroužil například i Jenson Button. V Anglii jezdila do roku 2001, pak se vrátila do USA.

Nejdříve jezdila Toyota Atlantic Championship. Od roku 2005 pak vlítla do IndyCar Series a od roku 2010 jezdí série NASCAR. Poprvé na sebe výrazně upozornila v roce 2005, když se stala vůbec první ženou v historii, která kdy vedla v okruhových závodech. Bylo to na Indianapolis 500. V čele tehdy jako nováček vydržela 19 kol a nakonec skončila čtvrtá. Jako první žena vedla pět kol i na slavné Daytona 500. Do historie se navždy zapsala v roce 2008. Jako první žena vůbec vyhrála v sérii IndyCar na japonském okruhu Twin Ring Motegi.

Závodníci ji příliš v lásce neměli. Byla to ženská a ještě k tomu krásná a oprsklá. Nikdy neměla problém posílat do háje škarohlídy, kteří nemohli vystát ženskou za volantem. Kromě toho ji všichni záviděli obrovskou publicitu a příjmy z reklamy. Krásná, fotogenická holka byla hvězdou mnoha reklamních kampaní.

Když už chlapi neměli co, vymýšleli blbosti. V květnu 2005 před zahájením Indianapolis 500 kritizoval závodník Robby Gordon její nízkou hmotnost, která je podle něj velikou výhodou. Ředitel závodu ho však poslal do háje. V roce 2013 zase bývalý závodník nazval Patrick marketingovým strojem, který neumí řídit auta. Vzkázala mu, že je jí to srdečně jedno. Když občas na okruzích bourala, neměla problém vyříkat si to s dalšími jezdci. Ne, není to senzitivní a nekonfliktní děvče.

Své jezdecké kvality ale Danica určitě má. V roce 2008 z ní chtěla udělat Honda testovací jezdkyni svých monopostů F1. Třásl se na ní i proutník Bernie Ecclestone, který tvrdil, že nebude hezčí reklamy na F1. Honda pak z Formule vycouvala a z testování nebylo nic. Danica Patrick dál jezdila série v USA. Nyní už bez nějakých výrazných výsledků. Pro stáje a sponzory je výrazná pořád – jediná žena na okruzích, co jednou vyhrála. To ji dodnes předhazují jezdci, kteří sice dosahují lepších výsledků, ale jejich publicita je minimální. Prostě dnes to tak je – marketing je často víc než dovednost. A Danica v tom umí dobře chodit. Možná víc, než jezdit.

Chlapi v jejím životě ale jen neprudili. V letech 2005 až 2012 byla vdaná za svého terapeuta Paula E. Hospenthala. Pak se v klidu rozešli a nyní už léta žije se závodním jezdcem Rickym Stenhousem. Patrick je mluvčí několika motoristických organizací a taky, jak je v USA zvykem, vede několik charitativních kampaní. Jo a na obálce Sport Illustrated samozřejmě byla a knihu o svém životě také vydala. Prostě splněný americký sen hadr. Nebo spíš hadříček?

Na tiskovce, kde oznamovala svou poslední sezónu hned dodala, že od aut určitě neodejde a připravuje další aktivity. Kam by taky chodila, když ji to za volantem sekne a umí to prodat. Závodit k tomu už nemusí. Kdo z nás to má?

Mohlo by se vám líbit

Smrtelná nehoda Isadory Duncan, která je dodnes opředena tajemstvím!
20.04. 2018
Smrtelná nehoda Isadory Duncan, která je dodnes opředena tajemstvím!
#duncan #nice #tanec

Zdroj foto: sbnation.com, racingnews.com, kokefm.com, hiostory.com, thisistrouble.com, upi.com, orlandosentinel.com, cut.com, gunaxin.com, usatoday.com, southernliving.com

 

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!