22. 09. 2017

Arabští šejkové mají rádi exkluzivní auta a není pro ně problém koupit si jakékoliv. Teď šli ještě dál – postavili si vlastní ikonickou hračičku. Jmenuje se podle nejrychlejšího pouštního hada Zarooq, a příjmení má Sandracer 500GT. Je to ultimátní pouštní bestie!

Společnost Zarooq Motors je prvním místním výrobcem automobilů ve Spojených arabských emirátech (UAE), sídlí v Dubaji. Celé auto se tam vyrábí a montuje a při zrodu tohoto super speciálu se sešla nečekaná skupina automobilových fanatiků:

Mohammed Al Qadi stojí za všemi významnými závody v UAE, už v roce 1994 organizoval první místní rallye. Stál taky za příchodem závodů F1 do své domoviny. Bruno Laffite je synovcem známého jezdce F1 Jacquese Lafitta. Sám jezdil závody Indie car v USA a léta pracoval jako trenér a šéf různých automobilových stájí. Iannis Mardell je zkušený sportovní manažer a strategický poradce. Pracoval pro globální lídry ve sportovním a automobilovém průmyslu a na blízkém východě pomáhal s rozvojem motosportu.

Tahle svatá trojice se poprvé sešla v listopadu 2014 a rozhodla vytvořit originální vůz made in UAE. Pro cílovou skupinu, která miluje sporťáky na silnicích, buginy na písečných dunách, je líná přesedat a už léta nemusí sledovat výpisy z banky. Auto, které bude budit závist na silnici a jeho řidič si ani nevšimne, že stejnou rychlostí najednou sviští po písečných dunách.

Zkušenosti a nadšení absolutních motoristických profesionálů, spolu s arabskými penězi, vedlo k rychlé realizaci projektu. V červnu 2015 měli první skice, o pár měsíců později už byl vyrobený unikátní podvozek a zpracovávala se finální podoba auta. V prosinci 2016 se v terénu testoval první prototyp. V červenci 2017 představila společnost finální verzi Zarooq Sandracer 500GT a začali se přijímat objednávky.

Základem bestie pro dva jezdce je trubkový prostorový rám s panely karoserie z kompozitních materiálů. Karoserii, tak jako interiér, kde převládá kůže, realizuje německá firma Mansory. Pohotovostní hmotnost je jen 1300 kg a to má auto před zadní poháněnou nápravou usazen vidlicový osmiválec GM LT1 o objemu 6,2 litru s výkonem 386 kW (525 k) a pětistupňovou sekvenční převodovkou Weddle. Maximální rychlost je 220 km za hodinu, nádrž je na 130 litrů paliva. Spotřeba se neudává, v těchto krajinách to zatím nikoho nezajímá. Speciální odpružení umožňuje změnit světlou výšku vozidla o 45 centimetrů. Ano, skoro o půl metru.

Zarooq Sandracer 500GT se nabízí zatím jen v limitované edici 35 kusů, každé jedno auto se samozřejmě může upravovat podle přání zákazníka. Vzhledem na jeho cenu – 450  000 US dolarů, budou klienti žádat minimálně pozlacenou šaltpáku. Společnost chce z majitelů tohoto monstra vytvořit exkluzivní klub, který bude využívat perfektní servis a další služby. V pouštích UAE se už připravuje speciální okruh se zázemím, kde se pouštní had i jeho majitelé dostatečně vyřádí. Přejezd v plné rychlosti z autostrády do písečných dun si možná ani nevšimnou, budou jen o půl metru výš.

Do rodiny exkluzivních automobilových zjevení přibyl další, unikátní a svým způsobem šílený model. Jistě nezůstane jen při vyrobených 35 kusech, po tomhle autě bude toužit mnohem víc rozmarných milionářů, investorů a sběratelů. Možná taky závodníků, protože Zarooq Sandracer 500GT přímo řve, že chce na Dakar. V cíli etap ho možná budou chytat do sítí.

Tak co, sedli byste si do Zarooqu?

Zdroj foto: autoweek.com, zarooqmotors.com

Mohlo by se vám líbit
Slovakia Ring – Ucpanou okreskou do motoristického ráje
08.04. 2018
Slovakia Ring – Ucpanou okreskou do motoristického ráje
#okruh #Orechová Potôň #závody
× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!