26. 09. 2018

V roce 2001 se na Tokyo Motor Show zvedla opona nad pokračovatelem rodokmenu GT-R od Nissanu. Nešlo však o dnes velmi oblíbený vůz, ale pouze o koncept, který nástup slavného R35 teprve předznamenal.

Ona to totiž byla docela dlouhá a náročná operace. Přeci jen, šlo o nástupce legendárních godzill. Tato studie z roku 2001 ještě nosí hrdě jméno „Skyline“, to si však produkční model z roku 2007 již neponechal a zůstal u tradičního označení GT-R.

Na výstavě, kde se koncept představil lidé ani netušili, jaký má výkon nebo alespoň co je v tom za motor. Nissan přivezl pouze studii designu a náznak toho, kam bude v příštích letech směřovat. A jak se zdá, svůj zadaný směr dodrželi. Koncept/studie s názvem Tokyo Motor Show Concept je velmi podobný sériové podobě. Ti z vás, co vyrůstali na Playstationu 2 si určitě vzpomenou na Gran Turismo 4, kde bylo dokonce možné ho prohnat.

*koncept se objevil i v dalších dílech série

Nejlepší na tom je, že nikdo nevěděl, co automobilka přiveze. Prostě to na všechny nečekaně vybalila. „Hej, lidi!“. A šup s plachtou dolu. O čtyři roky později, v roce 2005, představil Nissan už ne studii, ale přímo koncept nadcházejícího sportovního kupé. S přídomkem „Proto“ měl všechny připravit na rok 2007, kdy vlhký sen fanoušků rychlosti poprvé vyjel z továrny.

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!