28. 08. 2018

Ne, z konfigurátorů nezmizí R8 a nenahradí jej supersport na obrázcích. Jednou se tak stane, ale dnes to nebude. Dnes tu máme studii jednoho z nejhezčích konceptů od Audi, který je zaměřen na řidiče. Jmenuje se PB18 e-tron. PB znamená výstavu v Pebble Beach, kde se nyní představil.

A to je na něm právě působivé. Když dnes kdokoli představí moderní vůz s elektrickým pohonem, resp. jeho studii, přinese s ním o oznámení, že vás sám odveze tam a tam, vy vůbec nebudete muset šlapat a kroutit a ještě vám udělá kafe. Říká se tomu autonomní řízení a Audi je v tomto oboru také velmi schopná značka. Sesterský koncept Audi Aicon totiž všechno tohle umí. PB18 je ale úplně jiné zvíře.

Vznikl jako stroj na čistou radost z řízení za pomocí elektřiny. Sedadlo řidiče a přístrojová deska jsou součástí skořepinové konstrukce. Sedadlo je možné posouvat do stran a sedět tak uprostřed jako v McLarenu F1. Motor je uprostřed před zadní nápravou jak se na správný supersport sluší a patří (resp. dva uprostřed a jeden vpředu). Nevýhoda těchto aut bývá většinou ve vysoké váze, tady se ale podařilo díky použití hliníku a karbonu dostat pod 1550 kilogramů.

PB18 e-tron mi zepředu připomíná závodní placku LeMans (zezadu je to typický shooting brake). A vlastně nejsem ani moc daleko od pravdy – vůz je určen pro šílence, kteří tahají ze svých aut toho posledního koně i na závodním okruhu. To že to Audi myslí vážně dokazují i laserové světlomety z LeMans speciálu Audi R18. Co se týče všech tří motorů tak ty dokáží roznášet výkon ve prospěch spíše zadní nápravy (450 kW) a na přední pošlou maximálně 150 kW. Celkový maximální výkon na všechna čtyři kola je 500 kW, s možností krátkodobě akcelerovat s výkonem 570 kW. Točivý moment je 830 Nm. Zrychlení z nuly na stovku je otázka dvou vteřin.

Celé to navíc vydrží a nevymlátí baterku po prvním kole. Do půlky brzdového pedálu brzdí výhradně samotné elektromotory a generují si tak zpět nějakou šťávu. Až od půlky brzdné síly přistoupí ke slovu hydraulická brzdová soustava. Celkem lze najet více než 500 kilometrů a vůz je připraven na 800 V nabíjení. To znamená, že dobití bude otázka patnácti minut.

Mohlo by se vám líbit

Audi A8 Coupé. Konkurent velkých kupé, který přišel ve špatnou dobu
23.05. 2018
Audi A8 Coupé. Konkurent velkých kupé, který přišel ve špatnou dobu
#A8 #Audi #Coupe

A podvozek? Základem byl již zmíněný monopost R18 e-tron – Odpružení push-rod na přední nápravě a pull-rod na zadní. Adaptivní tlumiče magnetic ride, 22 palcová kola s rozměry pneumatik 275/35 a 315/30 vzadu. Brzdy mají devatenáct palců a spolupracují s elektromotory.

Audi si svou budoucí cestu už zvolilo. Elektrický supersport s kořeny v závodním monopostu zní hodně slibně a nejlepší na tom je, že se chystá do sériové výroby. Neřeknu vám teď, kdy to bude a kolik to či ono bude stát, ale není to daleko. Budoucnost je tady a bude hodně rychlá.

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!