03. 07. 2018

Pamatujete? Brázdili jsme silnice v nabušených autech a repráky Genius nadšeně praskaly. Většině fandů série NFS určitě utkvěly v paměti díly Hot Pursuit, Most Wanted, Carbon, atd... Dnes se ale mrkneme na díl druhý.

 

A to proto, že se při jeho puštění do světa odehrávaly bitvy superaut na plné obrátky a na hře samotné to bylo znát. Na vymyšlených tratích od hollywoodského studia po australské prérie jsme proháněli to nejlepší inženýrství té doby. Dnes si ale nebudeme povídat o hře samotné. Mrkneme se na to, kolik stojí vozový park dnes. Věřte, že některé vozy jsou pro obyčejného smrtelníka dosažitelné. Vozy byly rozděleny do třech kategorií a my si je ukážeme stejně rozdělené.

*Vozový park je vybrán z edice SE (Special Edition)

Class C

Lotus Esprit V8

Základní auto ve hře je zároveň to nejdostupnější v reálném světě. Lotus vybavil Esprit osmiválcovým motorem až ke konci jeho celkem dlouhého života. Nikdy nedosahoval takové popularity jako Porsche nebo Ferrari a o to víc si jej jeho fanoušci cení. Tři a půl litru objemu v sobě ukrývá 354 koní a při sprintu na stovku se třáslo i Porsche 911 Turbo.

Cena: od 1 200 000 kč

Italdesign Calá

Italdesign je známý také jako Lamborghini Calá. Jde o koncept, jehož myšlenka byla stvořit první baby-lambo, které by sekundovalo Diablu. Vstup do světa super aut proběhl v roce 1995 na ženevském autosalonu a v momentě, kdy dostal značku pod svá křídla koncern Volkswagen dostal projekt červenou. Desetiválec, čtyři sta koní. Maximálka dvě stě devadesát!

Cena: Vyrobil se pouze jeden kus. Není na prodej

Ferrari 355 F1

Evoluce modelu 348 a předchůdce 360 Modeny vydržela v produkci pět let (1994 – 1999). 355 v názvu znamená tři a půl litru objemu s pěti ventily na válec. F1 zase znamená použití pádlové převodovky z Formule 1. Tři sta osmdesát koní pod kapotou rozpohybuje Ferrari na stovku pod pět vteřin.

Cena od: 1 700 000 kč

Ford Mustang Mach III 

Další koncept tentokrát z roku 1993 co se ve hře objevil. Plnotučný americký osmiválec produkuje čtyři sta padesát koní a na stovku zrychlí za čtyři a půl sekundy. Koncept měl divákům ukázat jak budou Mustangy v budoucnu vypadat. Namísto toho dostali o rok později to, co dostali.

Cena od: Koncept není na prodej

Class B

Isdera Commendatore 112i

Dítko Eberharda Schulze, geniálního designéra mělo být tahákem společnosti ISDERA a po představení prototypu se počítalo s malosériovou produkcí. Kdyby společnost nezbankrotovala byla by dnes velmi zdatnou konkurencí Koenigseggu nebo Pagani. Zůstal tak jen prototyp s dvanáctiválcem od Mercedesu.

Cena od: Koncept není na prodej

Jaguar XJ220

Svého času nejrychlejší produkční vůz na světě měl pod kapotou pouze šestiválec opepřený o dvě turba. Díky nim tak vděčí výkonu pět set čtyřicet dva koní. Kvůli váze se ustoupilo od pohonu všech čtyř kol a všechen výkon tak šel na ta zadní.

Cena od: 10 000 000 kč

Ford Indigo

Opět koncept, který vznikl ve dvou exemplářích. Jeden je ve vlastnictví Fordu a druhý se prodal v aukci. Ten prodaný byl zničen při nehodě a Fordu tak zůstal poslední kus. S Dvanáctiválcem pod kapotou měl demonstrovat technologii Fordu při závodech Indy Car.

Cena od: Není na prodej 

Italdesign Nazca C2

Kolaborace mezi BMW a Italdesign. Dvanáctiválec 5.7 litru s výkonem tři sta osmdesát koní akceleruje na stovku za 3,6 sekundy a to hlavně díky váze pouhých 1040 kilogramů. Nádherná karoserie pochází z pera Giorgetta Giugiara, kterého možná znáte jako designéra Alfy 159, nebo prvního Golfa.

Cena od: Není na prodej

Class A

Ford GT90

Tento vůz předznamenal vznik Fordu GT, superauta z počátku milénia. GT90 byl od počátku myšlen jako koncept a sériová výroba nebyla nikdy zamýšlena. Designově měl koncept představovat zbrusu nový směr, kterým se Ford chtěl vydat. V tomto směru zůstal v sériové výrobě pouze Ford Ka.

Cena od: Není na prodej

Lotus Elise GT1

Závodní vůz, jehož silniční verze existuje v jediném exempláři. Pod kapotou je motor z výše zmíněného Espritu V8. Tento kousek nikdy neopustil vlastnictví Lotusu a vypadá to, že ho nikdy nepustí. Koupit si ale občas můžete jeho závodní verzi v nějaké aukci.

Cena od: Není na prodej

Ferrari F50

Snaha přinést Formuli 1 na obyčejné silnice a unikátní jednorožec ve světě aut. Ferrari F50 vzniklo k padesátému výročí automobilky pouze v 349 exemplářích. Atmosféricky plněný dvanáctiválec má původ přímo v motoru Formule 1. Pět set třináct koní a stovka za 3,7 sekundy.

Cena od: 49 000 000 kč

McLaren F1

Největší raketa ve hře a stále nejrychlejší atmosféra na světě. První auto na světě s monokokem z uhlíkových vláken a unikát, který ve své pompéznosti předčil až Veyron. Dvanáctiválec od BMW S70/2 produkoval 468 kW a 651 Nm.

Cena od: Pouze aukce, poslední kus se prodával za 480 000 000 kč

Který z nich byl váš největší hrdina?

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!