11. 07. 2017

Maniakální agresi hyperaut s pohonem všech kol spustila v roce 2005 automobilka Bugatti s modelem Veyron, který o deset let později následoval Chiron. Udržet 1500 koní s tímto pohonem rozhodně není jednoduchá záležitost. Nyní se do tohoto technologického oříšku plánuje pustit i automobilka McLaren.

Přikovat čtyři poháněná kola k silnici v silném autě není snadný úkol. Vedení sportovní divize McLarenu nyní prohlásilo, že v tom také vidí budoucnost. Dokonce i hypermatadoři jako Koenigsegg nebo Mazzanti věrní náhonu na zadek si s touto myšlenkou pohrávají.

Vzhledem k tomu, že se McLaren snaží vybudovat si ve světě uznávané místo výrobce superaut soustředí nyní své síly do vylepšování jejich dosavadní technologie. „Myslím si, že jsme toho bodu ještě nedospěli, ale pomalu se k němu blížíme. V tuto chvíli ještě neplánujeme systém pohonu všech kol ale uvědomujeme si, že je to směr, kterým se chceme v blízké budoucnosti vydat.“ říká CEO automobilky Mike Flewitt na adresu diskuze s trakčním omezením vozů se zadním náhonem.

Nejsilnějším automobilem produkovaným automobilkou McLaren je nyní model 720S s výkonem 720 koní. Na vrcholu automobilky stálo hyperauto P1 s výkonem 910 koní.

Neočekávejte však příští McLaren s konvenčním mechanickým pohonem všech kol. Flewitt uvedl, že jestli se někdy pustí do tohoto systému půjde o elektricky poháněnou přední nápravu. Stejně jako je tomu u Porsche 918, nebo s připravovaným Project-One od Mercedesu-AMG.

Flewitt také uvedl, že příští práce na plánu Track22 bude více flexibilní a možná tady dojde na zrealizování myšlenky pohonu všech kol. Projekt Track22 znamená plán automobilky spustit do roku 2022 15 nových vozů počínaje modelem 570GT, z nichž polovina budou hybridy.

foto: McLaren

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!