05. 06. 2018

Co začalo v roce 1931 s tříkolkou, skončilo jako jeden z největších výrobců automobilů na světě. Byla to ale dlouhá cesta.

Tříkolka pojmenovaná jednoduše Mazda-Go, spatřila světlo světa v roce 1931 a automobilka se k číslu 50 milionů vyrobených vozidel dostala za 86 let a sedm měsíců. Dobrý výkon. Oslava proběhla ve městě Hófu v domácí prefektuře Jamaguči za přítomnosti generálního ředitele Masaimichiho Kogaiema.

Ten pln optimismu a nadšení řečnil o dalších směrech automobilky. „Chtěl bych, aby naše továrny spolupracovali tak , abychom i nadále ztělesňovali technickou zdatnost, která odpovídá japonské hrdosti monozukuri (japonský způsob myšlení a jejich přistup k práci. To neznáte).

Na trh osobních automobilů vstoupila značka až v roce 1960 a krok to od nich byl docela odvážný. Přeci jen, tříkolky nejsou auta, že? Podle jejich prvního automobilu je vidět, že na to šli opravdu opatrně. První vůz bylo totiž mikro vozítko R360 Coupé. Následoval jej trochu odvázanější model Carol (1962) a po něm již známější Familia (1964). Právě na ní poté stavěly budoucí modely, včetně prvního modelu s rotačním motorem.

Právě ten se vám nejspíš vybaví, když se řekne Mazda. Modely RX jsou nezaměnitelné a bezkonkurenční. Věděli jste ale, že v Mazdě se dával motor Wankel i do autobusu?

Mazda má do konce tohoto roku v plánu dosáhnout čísla 1 660 000. V rámci celosvětové produkce se očekává, že meta 2 000 000 kusů ročně padne do roku 2024.

 

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!