08. 04. 2018

Dnes již téměř zaniklá automobilka Lancia byla v minulých letech prvoligová značka. Určovala trendy a bojovala na závodních tratích po celém světě. Koncept Dialogos z roku 1998 je důkazem toho, že by se Lancia neztratila ani dnes

V dnešní konzervativní době jsme rádi za každý vůz, který nějakým způsobem vyčnívá. Typickým příkladem je Lancia Thesis. Pro někoho nejošklivější automobil všech dob a pro někoho italský styl, jak má být. Můžete si o ní myslet cokoli, ale faktem je, že jde o labutí píseň jedné z nejlepších automobilek všech dob.

Rok 1994. Automobilka známá především svými úspěchy v soutěžích rally představuje vlajkovou loď s názvem Kappa. Ta stála na podvozku Alfy Romeo 166 a šlo o velmi pohodlný a rychlý vůz (kdo jel s přeplňovaným pětiválcem, dodnes vzpomíná). Během produkce se v automobilce horlivě pracovalo na mnohem větším projektu.

Základem bylo vytvořit technologický skvost, odkazující na slavnou éru automobilismu. Předlohou jim byla Lancia Aurelia z 50. let. A tak se (po dvou letech vývoje) v roce 1998 na autosalonu v Turíně objevil koncept, který všem vyrazil dech – Lancia Dialogos. Pod líbivým retro designem se ukrývala nejmodernější technologie, a pod kapotou… Nic.

Interiér byl vybaven anatomickými sedadly v kůži opracované ve stylu nubuk (kůže broušená po líci – získá se tak sametová jemnost), která se po otevření dveří pootočila o 90 stupňů směrem k vám, pro pohodlnější nastupování. Pokud jste si potřebovali odbýt konferenci uvnitř auta, otočila se sedadla o 180 stupňů a vznikl tak obývák. Volant s přístrojovkou byl umístený uprostřed. K vozu byl elektronický klíč zvaný ‚‚Ego Card’’, který si pamatoval vaše nastavení sedadla a nastavení klimatizace, a když jste se k vozu přiblížili, otevřel vám dveře.

Podvozek a zavěšení kol bylo navrženo tak, abyste plavali – v tomto voze prostě neexistovalo žádné drncání. Výbava vozu nadále obsahovala např. adaptivní světlomety, tempomat, polo-automatickou převodovkou, systém hlídání jízdního pruhu, hlasové ovládání, a parkovací kamery.

V roce 2000 se dokonce jeden silniční vůz vyrobil. Jmenoval se Lancia Giubileo a dostal jej papež Jan Pavel II. Pod kapotou hrozil jeden z nejlepších motorů všech dob – Busso 3.0 z Alfy Romeo. Hodnota tohoto kousku se odhaduje na 1 500 000 dolarů.

Mohlo by se vám líbit

Ve znamení ostrých tvarů. Šílené koncepty automobilky Lancia. Část I.
13.03. 2018
Ve znamení ostrých tvarů. Šílené koncepty automobilky Lancia. Část I.
#koncepty #Lancia #stratos

Tento koncept posloužil jako předloha k Lancii Thesis, o které si povíme někdy příště. Tento článek chci ale zakončit jinak. Automobilka Lancia už v podstatě neexistuje a její reinkarnace se možná ani nedočkáme. Proto apelujeme na toho nejhlubšího petrolheada ve vás. Zachraňte ji. Lancia má duši, a pokud nezakročíme, začne jí pomalu rezavět…

foto: driventowrite.com, oldconceptcars.com, cardesignnews.com, carstyling.ru, hotszots.com

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!