05. 09. 2018

Pro Hyundai je divize N něco jako RS pro Ford a R (GTI) pro Volkswagen. Jde o našlapané produkční modely stojící na samém vrcholu potravního řetězce ostrých hatchbacků. Jak to ale bude s korejskou automobilkou dál?

Nemůžu tvrdit, že i30N je král ostrých hatchbacků, ale je tady a je dobrý. Spolu s ním přijde ještě letos pro Severní Ameriku a Koreu ostrá verze Velosteru a v příštím roce nás vezme útokem ostrá verze i30 Fastback. Co bude příště? Automobilka se pustila do přemýšlení.

Ta nejžhavější informace stojí o samostatném N modelu, bez jakéhokoli základu v sériové produkci. V takovémto případě by přicházel v úvahu dvoumístní sporťák, který v nabídce chybí. Další zdroje mluví o čtyřdveřovém sedanu po vzoru Kia Stinger GT.

Podle Alberta Biermanna, nynějšího vedoucího těch nejsilnějších vozů z produkce Kia a Hyundai momentálně nepotřebují tzv. halo car (vůz, který je výkladní skříní automobilky a necílí na masivní prodeje). Nebudou teď tlačit na pilu a nebudou hledat limity svých schopností ve stavění sportovních aut. Tím se rozpadá naděje na supersportovní koncepty.

Mohlo by se vám líbit

TEST: Hyundai Kona 1,0 TGDI versus horské průsmyky – Část 2
13.08. 2018
TEST: Hyundai Kona 1,0 TGDI versus horské průsmyky – Část 2
#Hyundai #kona #test

Cílem automobily jsou stále prodeje, to čeho se ale dočkáme je výbava N-line, která bude něco jako M paket u BMW a bude dostupná u většiny modelů. Ať už to bude jakkoli pravdou je, že mají dobře našlápnuto budovat flotilu sportovně laděných aut. Albert o tom asi nechce mluvit, ale já si myslím, že s příchodem Kodiaqa RS bude chtít Hyundai odpověď. A takový Tuscon nebo Santa Fe ve verzi N bude sice nadmíru zbytečné auto jako všechny ostatní ostré SUV, ale prodeje krájet bude.

zdroj: Autocar

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!