31. 07. 2017

Silk Way Rally 2017 skončila před pár dny vítězstvím Kamazů v kategorii kamionů a Peugeotu v kategorii aut. Dvě české Tatrovky to měly těžké – Lopraisova Tatra nedojela a Martin Kolmý na své Tatře skončil na jedenáctém místě.

Terénní dobrodružství v Rusko – Čínské produkci opět nezklamalo. Náročnost terénu dala zabrat všem, nejlepším důkazem toho je, že poslední etapa do čínského Xi´anu se ani nejela. Zabránily v tom neustálé deště a zatopení části trasy. Pořadatelé tak ukončily závod a vyhlásily výsledky o den dřív. V osobních automobilech zvítězil Despres z Francie na Peugeotu, v kamionech Sotnikov na Kamazu. Mimochodem, první tři dojely kamiony Kamaz.

Naše kamiony bojovaly s nepřízní počasí, technickými poruchami a ďábelským systémem penalizací. Tatra Aleše Lopraize pro technické poruchy získala víc než 500 hodin penalizací (to není vtip, to jsou pravidla…) a ze soutěže odstoupila. Kolmého Tatra bojovala s Kamazy opřední umístění, tři krát vyhrála etapu, od páté etapy jela dokonce na prvním místě. Skvělý výsledek ale ukončil prasklý monoblok řízení. Poprvé náhradní monoblok shazoval vrtulník organizátorů z výšky cca 20 metrů – na místě se nedalo přistát. Opětovná porucha si vyžádala opětovné nasazení vrtulníku, za co organizátoři přidělili Tatře 100 hodinovou penalizaci. Ve velké krajině jsou velké i penalizace. Kolmý na své Tatře do cíle ale dojel na 11. místě. Kromě technických problémů ničila automobily i nekvalitní nafta, díky ní měl kamion někdy spotřebu 200 litrů na 100 km.

Dominance Kamazů byla výrazná, ale s mnoha otazníky. Několik posádek si stěžovala no zvláštní taktiku Rusů – přejížděly všechna kontrolní stanoviště, ale nedodržovaly přesně roadmapy a používaly neznačené zkratky. Podle některých závodníků v jistých úsecích kamiony Kamaz trénovaly už před závody a znaly je. Navíc byly v posádkách speciální navigátoři vyhledávající nejkratší trasy online podle aktuální situace a počasí. Dodržovaní roadmap bylo přitom organizátory neustále zdůrazňováno. Kamazy penalizaci nedostaly a „slavně“ zvítězily. Mimochodem, šéfem organizačního výboru Silk way rally je Rus Vladimir Čagin, který na Kamazu několikrát vyhrál Dakar, jistě měl velkou radost a hezky oslavoval.

Rally Hedvábné stezky je i přes své anomálie pro hodně týmů prověrkou schopností a přípravou na Dakar. Pojede se i příští rok a řidiči Kamazů už možná ví kudy…

Výsledky Silk Way Rally 2017

Automobily: 1. Despres (Fr./Peugeot) 41:46:25, 2. Lavieille (Fr./Baicmotor) -1: 04: 39, 3. Chan Wej (Čína / Geely SMG) -1: 11: 29.

Kamiony: 1. Sotnikov 43:45:38, 2. Šibalov -6: 04, 3. Mardějev (všichni Rus./Kamaz) -23: 12, … 11. Kolomý -112: 12: 10, Loprais (oba ČR / Tatra) nedokončil.

Zdroj foto: silkwayrally.com, redbull.com

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!