17. 10. 2018

BMW oficiálně vstupuje do světa nejluxusnějších SUV. Jejich novinka a největší model z rodiny X se stane výkladní skříní automobilky. Poprvé také nabídne sedm míst k sezení a to plnohodnotných.

Exteriér

Pohodlné usazení celé posádky samozřejmě umožnily mamutí rozměry. Novinka má na délku 5151 mm, šířku rovné dva metry a výšku 1805 mm. BMW s těmito proporcemi vstupuje do světa těch největších hráčů na poli luxusních SUV. A když jsme u toho označení: BMW označuje X7 jako SAV (Sport Activity Vehicle). Rozdíl oproti SUV je ten, že tyto vozy nejsou primárně určeny k tahání přívěsů, nebo jízdě k mysliveckému posedu. S luxusní šperkovnicí, která se chystá ukrojit koláč značkám jako Rolls-Royce a Bentley by to však stejně nikoho nenapadlo.

Na první pohled upoutá velkou světlou výškou, masivním předním grilem ve tvaru ledvinek a dvacetipalcovými koly (za příplatek i 21“ a 22“). Již v základní výbavě získáte LED přední světlomety. Za příplatek je možné objednat i svítilny s laserovou technologií BMW Laserlight s adaptivní funkcí. Na dlouhou kapotu pak navazuje řada velkých dlouhých oken. Zadní dveře jsou větší než přední, aby tak zdůraznily velkorysý prostor v zadní části vozu. Při pohledu zezadu se žádné velké drama nehraje. Jediné, co nějak působí je zadní difuzor, dvojité koncovky výfuku a lišta spojující zadní světla.

K dispozici jsou tři výbavové linie a potenciální zákazníci si tak mohou vybrat jakou tvář bude jejich vůz mít. Pro milovníky čistých linií je tu Design Pure Excellence, zdůrazňující elegantní linie vozu. Sportovní ambice řidiče podtrhne M paket. Ten vyzbrojí obrovité SAV agresivnějším vzhledem, většími nasávacími otvory a 21“ M koly z lehké slitiny. Pro milovníky luxusu je tu dobře známá linie BMW Individual. Ta nabídne ten největší stupeň luxusu a možnost exkluzivních metalických laků.

Interiér

Díky své délce je i při plném obsazení velikost zavazadlového prostoru 326 litrů. Řada třetích sedadel je plnohodnotná. Nabídne i držáky na nápoje a USB připojení. Druhá řada sedadel je k mání jako klasická lavice nebo jako dvě luxusní křesla, která jsou součástí volitelné výbavy. Po sklopení třetí a druhé řady sedadel nabídne X7 prostor 2120 litrů. Nakládání zavazadel usnadní výškově nastavitelný vzduchový podvozek a víko zavazadlového prostoru se otevírá horizontálně na dvě část, jak je již zvykem.

O prosvětlení celého interiéru se stará elektricky ovládaná prosklená střecha, která sahá až do třetí řady sedadel. Navíc je poseta 15 tisíci obrazovými body a lze ji rozzářit jako noční oblohu pomocí technologie BMW Sky Lounge. Vyhřívání sedadel je možné na všech sedmi místech. Řidič a spolujezdec si sedadla mohou navíc odvětrat. Pro všechna sedadla je k mání šest barevných provedení a to jak pro standardní kožené čalounění Vernasca, tak pro příplatkové kožené Individual. První řadu sedadel lze vybavit i masážní funkcí.

Na řidiče určitě zapůsobí mohutnější věnec volantu potaženého kůží. Digitální přístrojový štít a kontrolní panel mají oba úhlopříčku 12,3 palce a jsou obsaženy již v standardní výbavě BMW Live Cockpit Professional. Ovládací funkce jako iDrive, tlačítko Start/Stop, nebo volič hydraulického podvozku jsou umístěny na středovém panelu. Některé ovládací panely jsou ve volitelné výbavě k mání i ve skleněném provedení. Samozřejmostí je i plejáda asistenčních systémů.

Pro osvěžení při horkých dnech je tu čtyřzónová automatická klimatizace. Za příplatek je k mání i pětizónová s přidanými výdechy pro třetí řadu sedadel. Paket Ambient Air umožní ionizaci vzduchu a provonění interiéru jednoho z osmi volitelných parfémů. Dnes už se ambientní osvětlení za pomoci světelných linek v interiéru stává zvykem a X7 není výjimkou. Světelnou atmosféru si může řidič zpříjemnit šesti různými barvami. Zajímavé je ale dynamické osvětlení interiéru, které reaguje na různé situace. Například při vypnutí motoru a otevření dveří řidiče se automobil s řidičem „rozloučí“.

Šestnácti reproduktorový systém Harman Kardon není vrcholem audio výbavy, jak byste asi čekali. Vrcholem je volitelný Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Ten má reproduktorů rovných 20 a pulzuje muziku skrz posádkou výkonem 1500 wattů. Několik zvukových zdrojů je umístěno i ve stropním prostoru pro 3D hudební požitek pro všechny cestující. Volitelný paket Professional pro zadní sedadla navíc nabídne dva 10,2 palcové dotykové HD displeje, Blu-ray DVD přehrávač, nebo HDMI přípojku.

Podvozek

BMW si chce zachovat svůj status sportovního auta i u takto velkých modelů. I X7 tak nabídne agilní ovladatelnost díky zcela novému podvozku. Vpředu jsou dvojitá příčná ramena a vzadu pětiprvková náprava. Největší SAV by tak mělo nabídnou perfektní mix mezi komfortem a dynamickou jízdou. Zdali je to pořád BMW v pravém slova smyslu si však musíte každý určit sám. Samozřejmostí je pohon všech kol xDrive a stabilizační systém DSC (Dynamic Stability Control). V případě potřeby umí X7 poslat veškerý výkon na zadní nápravu a to i v případě dynamické jízdy. Už jste někdy driftovaly s Palácem republiky?

U motorizace M50d je v základu M sportovní diferenciál. Ten je možné přikoupit i pro paket Offroad u verze xDrive50i. Ten slibuje ještě větší požitek za volantem a umocňuje výjezdy ze zatáček. Při sportovních ambicích se při rychlostech nad 138 km/h automaticky sníží světlá výška vozu o 20 mm.

Motory

Jak asi čekáte, i motory budou z vrcholu produkce BMW. Základ tvoří dva zážehové a dva vznětové motory. Benzín spalovací šestiválec xDrive40i nabídne výkon 250 kW / 340 koní. Na 100 km/h se dostane za 6,1 vteřiny a maximální rychlost činí 245 km/h. O trochu silnější verze xDrive50i s osmiválcem má o trochu optimističtější čísla, avšak není zatím určena pro Evropu.

Základní vznětová jednotka xDrive30d nabídne skromnější výkon 195 kW / 265 koní, ale zase odmění kombinovanou spotřebou 6,8 litru na 100 km. To musí u 2370 kg vážícího auta snad každý uznale přikývnout hlavou. Vrcholná motorizace xDriveM50d s třílitrovým naftovým šestiválcem tahá posádku za ramena úžasnou silou 760 Nm. 294 kW a 400 koní rozpohybují kolos na 100 km/h za 5,4 vteřiny. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Prodej bude zahájen na jaře příštího roku a ceny budou… Řekněme luxusní. A co na tuto výkladní skříň automobilky říkáte vy? Měla by se zavedená SUV zvířata začít obávat?

Vladimír Kadera

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!