29. 05. 2018

Italský okruh v Imole přivítal další podnik letošního seriálu vytrvalostních závodů 24H Series.

Ke dvanáctihodinovému závodu se tentokrát přihlásilo celkem 48 posádek – z toho 27 ve třídě GT, 21 pak v kategorii cestovních vozů TCR. Takto početné, ale i nesourodé startovní pole určitě potěšilo hlavně pořadatele, na druhou stranu dávalo také tušit, že závod bude relativně často přerušován virtuálním safety carem (tzv. „Code 60“). Nakonec byl závod v Imole neutralizován celkem 21-krát (!), mimo plný závodní režim jely automobily více než 100 minut.

Český tým Bohemia Energy racing with Scuderia Praha, povzbuzen úspěchem na španělském okruhu Navarra, přijížděl do Imoly s nejvyššími ambicemi. Kvalifikace potvrdila vyrovnanost třídy GT, české Ferrari 488 GT3 patřilo na startovním roštu šesté místo se skoro vteřinovou ztrátou na vítěze.

Závod rozjížděl tradičně Matteo Malucelli. Celkové pořadí se v prvních dvou hodinách měnilo podle zastávek v boxech a tankování, české Ferrari se pohybovalo mezi prvním až sedmým místem v celkovém pořadí.

Zvrat v relativně poklidném závodě nastal po dvou a čtvrt hodinách, kdy Jiří Písařík nahlásil rádiem na boxovou zídku poškození levé části svého automobilu. Po příjezdu do boxu byl nejprve zjištěn rozsah poškození. Velmi rychle bylo rozhodnuto, že automobil je opravitelný a že stojí za to pokračovat v závodě. Během cca 20 minutové zastávky v boxech se opět blýskli mechanici týmu Scuderia Praha, kteří opravili poškozené zavěšení předního levého kola. Po opravě do auta usedl Josef Král, který začal svou stíhací jízdu na 38. (!) místě celkového pořadí. Do konce první čtyřhodinové části závodu se Josefovi podařilo předjet 10 soupeřů a český tým tak vstupoval do noční přestávky na 28. místě celkového pořadí.

Druhá část závodu na zbývajících osm hodin byla odstartována v sobotu půl hodiny před polednem. České Ferrari 488 GT3 zajelo na pokyn technických komisařů po prvním kole k dodatečné opravě předního levého blatníku, kde se opět projevila česká kreativita a zručnost týmových mechaniků. Všichni tři jezdci českého týmu se pravidelně střídali za volantem a postupovali průběžně celkovým pořadím vzhůru, po celkových osmi hodinách závodu hlásil výsledkový monitor již 12. místo.

Český tým se však stále nevzdával naděje na lepší umístění, bojoval a jel naplno až do posledního kola, kdy předjel Mercedes týmu RAM, čímž se dostal na čtvrté místo celkového pořadí! Tím, že se nevzdal, dokázal vyjet i důležité body do průběžného hodnocení týmů – tyto body mohu mít na konci sezóny cenu zlata!

Příští závod 24H Series se jede od 5. do 8. července 2019 v portugalském Portimau. Detailní časový plán i vysílání přímého přenosu z kvalifikace i závodu je možné najít na oficiálních stránkách www.24hseries.com .

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!