23. 04. 2018

Hyundai i30N nepřestává překvapovat automobilové novináře po celém světě. Jak dopadne její souboj proti již tradičním ostrému hatchbacku?

Automobilka Hyundai se před nedávnem rozhodla vrhnout se do světa ostrých hatchbacků. Postavit za základě modelu i30 ostrou verzi, která všem ukáže, jak se to dělá. I přes nevlídná očekávání nám loni vysypala trumfy z rukávu a odpůrcům spadla brada. Nově vyvinutý přeplňovaný dvoulitrový zážehový motor s výkonem 250 koní to dá na stovku za šest a kousek. Upaluje až do rychlosti 250 km/h a celé tohle divadlo se vyvíjelo na Zeleném Pekle. Vše navíc podporuje nízká cena (759 990 kč) a typicky násilná kampaň, která rozhodně nešetři superlativy.

Na druhé straně ringu stojí klasik všech klasiků. Střed veškeré šedi obohacen o řidičské zážitky, i tak by se dal popsat Golf GTI, který již v sedmé generaci terorizuje silnice v rukou nezkušených řidičů, i usměvavých padesátníků. GTI u nás s cenovkou 699 990 kč nepotřebuje nový motor a vsází na osvědčenou TSI klasiku nalazenou na 230 koní, které s přehledem stačí 6,5 vteřiny na 100 km/h.

A teď je postavit proti sobě? Dokáže troufalý nováček porazit tradici?

 

Samozřejmě, že ano. Hyundai i30N je v tomto videu vybavena high-spec Performance packetem, což ve světě čísel znamená 275 koní. To je o 45 více než má Golf, takže výsledek byl předem jasný. Pokud by se i30N postavila proti Golfu R, který má 300 splašených kobyl, výsledek by byl jiný. Jenže Golf R, stojí milion korun a máme tak další bod pro Hyundai. Bravo

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!