01. 05. 2018

Napadlo by vás někdy koupit si supersport s motorem TDI? Automobilka ověšená tituly z LeMans se o to pokusila. Výsledek? Dvanáctiválcový motor, dvě turba, drtivé zrychlení, masivní krouťák, a nekončící extáze!

Píše se rok 2008 a emisní skandál je ještě v plenkách. Automobilka Audi slaví úspěchy s dieselovým monopostem v LeMans a přišla se zajímavým nápadem. Zkusit nacpat jejich okruhů znalý motor do silničního vozu.

Na papírech to vypadalo skvěle, a testy vypadaly ještě lépe. Předpisy LeMans tehdy dovolovaly maximálně 5.5 litru zdvihového objemu. Silniční vůz je však od těchto limitů oproštěn a tak objem narostl na 6.0 litru. Dvanáctiválcový motor se navíc ověnčil dvěma turby a výsledek byl zdrcující (pro pneumatiky). Tato mašina totiž měla 1000 Nm. To je hodnota, se kterou sešlápnutím plynu pohnete s litosférickými deskami.

 

I přesto, že byl vůz těžší než jeho osmiválcový sourozenec mohl se s ním v pohodě pustit do boje. Maximální rychlost byla stejná jako u benzínové V8 a zrychlení z 0 na 100 km/h dokonce o několik desetinek rychlejší. To vše s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem Quattro. Koncept navíc vypadal mnohem agresivněji.

Veřejnosti se poprvé představil v lednu roku 2008 a poté ještě v Ženevě. Jakkoli peckově tento koncept vypadal do sériové výroby se bohužel nedostal. Projekt byl ukončen a jako důvod uvedla automobilka finanční náročnost jeho výroby. Co nám ale zůstalo je ten kulervoucí motor. Ano, je to ten motor z Audi Q7.

Co myslíte, měla by automobilka Audi znovu spustit něco podobného?

Mohlo by se vám líbit

Isdera Commendatore 112i: Příběh zapomenutého supersportu
21.03. 2018
Isdera Commendatore 112i: Příběh zapomenutého supersportu
#Commendatore #Isdera #mercedes

Foto: Motor1

Mohlo by se vám líbit
Tohle se dá poslouchat celý den. Jak zní supersport za 75 mega?
21.03. 2018
Tohle se dá poslouchat celý den. Jak zní supersport za 75 mega?
#F40 #ferrari #LM
× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!