23. 05. 2018

V roce 1991 vyrazila automobilka BMW do boje proti velkým, luxusním kupé jako Porsche, Mercedes nebo Ferrari se sérií 8. Věděli jste ale, že se na toto bitevní pole připravovali i v Audi?

Audi se chystalo vstoupit na trh velkých kupé již na konci tisíciletí. BMW řady 8 navržené Clausem Luthem na trhu statečně bojovalo již 6 let. „Něco takového přece musíme zvládnout taky“, řekli si v Audi.

Vůz, který vidíte na fotkách je výsledkem spolupráce Audi a IVM Automotive a je jediný na světě! Představen byl na autosalonu v Ženevě v roce 1997 a dočkal se pozitivních ohlasů veřejnosti. V typické barvě automobilky (Ming Blue Pearl) působil majestátně a exkluzivně.

Přestavba A8 na kupé rozhodně nebyla jednoduchá záležitost. Stavba prototypu vyžadovala velké zásahy do hliníkového příhradového rámu. Téměř každý panel karoserie se musel nějak poupravit. K absenci b-sloupků dopomohl model Audi Cabrio, který zapůjčil sedačky s integrovanými bezpečnostními pásy. Výsledkem byla velmi pohledná boční linka, vlastní velkým kupé.

Téměř každý panel karoserie se musel nějak poupravit.

I přes pozitivní ohlasy veřejnosti se však nikdy nezačalo vyrábět. V Audi při pohledu na zoufalé prodeje statečného BMW 8 výrobu Coupé zastavili. A udělali dobře. BMW výrobu zastavilo jen o dva roky později. Trh se totiž posouval dopředu a zájem o velká kupé upadal. Ke slovu se začali dostávat pojmy jako Sedan, nebo SUV. A právě tady dnes automobilka Audi exceluje. Dokonce i Porsche živý dnes vývoj svých velkých kupé prodejem SUV.

 

Mohlo by se vám líbit
Velkému poprasku miniaut po válce neuniklo ani Československo. Měli jsme dvě!
06.02. 2018
Velkému poprasku miniaut po válce neuniklo ani Československo. Měli jsme dvě!
#avie #mini #moravan

A jak to dopadlo s jediným Audi A8 Coupé na světě? Na silnici jej nikdo neviděl od roku 2002. Nyní je ve vlastnictví jeho stvořitelů z IVM Automotive.

Nyní se píše se rok 2017 a zdá se, že si to velká kupé chystají ještě jednou rozdat. BMW představilo reinkarnaci série 8 a Audi představilo koncept Audi A9. Tentokrát už to snad v Ingolstadtu dotáhnou do sériové výroby.

× Like
Baví tě Ventil?
Dej nám Like!